POLITYKA PRYWATNOŚCI


Polityka Prywatności


  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Administratorem Państwa danych osobowych, w rozumieniu przepisów prawa o ochronie danych osobowych, jest AG-AM spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Włocławku, ul. Tadeusza Kościuszki 16B/1, 87-800 Włocławek, KRS: 0000932418, NIP: 8882956749, REGON: 340314028 (dalej zwana: „AGAM”). Oznacza to, że odpowiadamy za wykorzystanie Państwa danych w sposób bezpieczny i zgodny z obowiązującymi przepisami, w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1), zwanego dalej „RODO”. 

  2. Niniejszy dokument (dalej zwany: „Polityka Prywatności”) jest informacją na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych zbieranych przez AGAM od Państwa w związku z korzystaniem z usług AGAM, zapytaniami kierowanymi do AGAM, procesem ofertowania, udziałem w wydarzeniach organizowanych przez AGAM, wymianą korespondencji etc., w tym w szczególności w związku z korzystaniem z naszej strony internetowej. 

  3. Polityka Prywatności ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla osób, których dane osobowe są przetwarzane zgodnie z jej postanowieniami, a jedną z jej głównych funkcji jest wypełnienie obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13  RODO.


  1. W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRZETWARZAMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE

    1. Dane osobowe pozyskiwane od Państwa przez AGAM przetwarzane są w następujących celach, zależnie od sytuacji, w której dane zostały podane:

  1. zawarcia i wykonania umowy zawartej z AGAM (niezależnie od formy jej zawarcia) – w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści, zmiany, rozwiązania i prawidłowej realizacji umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

  2. wykonania ciążących na AGAM obowiązków prawnych, np. wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych, udzielanie odpowiedzi na reklamacje, zapewnienie bezpieczeństwa świadczonych usług (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

  3. ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

  4. marketingu bezpośredniego usług AGAM (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

  5. tworzenia raportów, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne AGAM, obejmujące w szczególności raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju usług, prace rozwojowe w systemach informatycznych, tworzenie modeli statystycznych; ocena funkcjonowania strony internetowej AGAM, w tym statystyk oglądalności podstron (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

  6. jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przesyłanie Państwu przez AGAM drogą elektroniczną informacji handlowych, Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez nas również w celu przekazywania Państwu informacji o naszych usługach, ofercie i wydarzeniach przez nas organizowanych, a także informacji dotyczących produktów i usług podmiotów współpracujących z nami, w tym najemców lokali prowadzących działalność handlową lub usługową w naszych obiektach handlowych (za naszą wiedzą i wyraźnym przyzwoleniem) (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

  1. Dane osobowe nie są wykorzystane do celów innych niż określone w Polityce Prywatności, chyba że AGAM uzyska od Państwa zgodę na przetwarzanie danych w innych celach, lub też inny sposób wykorzystania tych informacji będzie wymagany lub dopuszczony przez przepisy prawa.

  2. W zakresie w jakim przetwarzanie Państwa danych osobowych jest niezbędne do:

  1. wykonania umowy zawartej z Państwem lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy – podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych przez AGAM jest umowa; 

  2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas – podstawą prawną jest ten obowiązek prawny;

  3. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez AGAM, tj. do celów marketingu bezpośredniego naszych usług, zapobiegania oszustwom lub dochodzenia i obrony roszczeń – podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes AGAM oraz Państwa zgoda na otrzymywanie informacji handlowych. 

  1. Jeżeli wykorzystanie przez nas Państwa danych nie jest konieczne do wykonania umowy, realizacji obowiązku prawnego lub nie stanowi naszego prawnie uzasadnionego interesu, możemy prosić o wyrażenie zgody na określone sposoby wykorzystania Państwa danych. Udzielenie zgody może przybrać postać zaznaczenia okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej, może polegać na wyborze ustawień technicznych do korzystania z usług społeczeństwa informacyjnego lub też na innym oświadczeniu bądź zachowaniu, które w danym kontekście jasno wskazuje, że zaakceptowali Państwo proponowane przetwarzanie danych osobowych. Udzieloną nam zgodę mogą Państwo w każdej chwili wycofać (nie będzie to wpływać na zgodność z prawem wykorzystania Państwa danych przed cofnięciem takiej zgody).

  2. Podanie przez Państwa danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że AGAM nie będzie w stanie wykonać działań, na potrzeby których dane są wymagane. 

  3. W oparciu o Państwa dane osobowe AGAM nie będzie podejmować wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.


  1. UPRAWNIENIA KTÓRE PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ

    1. Każda osoba, której dane osobowe są przetwarzane przez AGAM ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, przenoszenia danych oraz niezwłocznego sprostowania danych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.

    2. W razie udzielenia przez Państwa zgody na przetwarzanie danych, w szczególności w celach marketingowych (w tym na przesyłanie informacji handlowej drogą elektroniczną), zgoda może być przez Państwa cofnięta w każdym czasie, wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Użytkownik otrzymujący określone informacje lub usługi, takie jak elektroniczny biuletyn informacyjny (tzw. Newsletter), może w każdej chwili zrezygnować z jego subskrypcji, postępując zgodnie z instrukcjami zawartymi w każdym takim przesyłanym dokumencie.

    3. Osoba udostępniające swoje dane osobowe AGAM ma prawo żądania od AGAM niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a AGAM ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane;

  2. osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania;

  3. osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania;

  4. dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

  5. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega AGAM.

  1. Osoby udostępniające swoje dane osobowe AGAM mają prawo żądać ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadku, gdy:

  1. osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający AGAM sprawdzić prawidłowość tych danych;

  2. przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania;

  3. AGAM nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

  4. osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie AGAM są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą. 

  1. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez AGAM odbywa się w sposób zautomatyzowany na podstawie zgody lub umowy, osoba, której dane dotyczą ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła AGAM, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez AGAM bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.  

  2. W celu realizacji uprawnień, o których mowa powyżej można kontaktować się z AGAM w sposób wskazany w pkt 8. poniżej. 

  3. AGAM poinformuje o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania, których dokonał na Państwa żądanie, każdego odbiorcę, któremu ujawniono dane osobowe, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie dużego wysiłku.

  4. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez AGAM przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


  1. KOMU PRZEKAZUJEMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE

    1. Państwa dane przekazujemy:

      1. podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności:

  1. podmiotom zajmującym się serwisem systemów informatycznych oraz sprzętu komputerowego, z których korzystamy;

  2. podmiotom zarządzającym naszymi nieruchomościami

  3. naszym partnerom handlowym, agencjom reklamowym i innym podmiotom pośredniczącym w sprzedaży naszych usług lub organizacji akcji marketingowych;

  4. podwykonawcom wspierającym nas np. w wykonywaniu naszych usług, obsłudze korespondencji czy w procesie obsługi klienta; 

  5. podmiotom świadczącym nam usługi doradcze, konsultacyjne, audytowe, pomoc prawną, podatkową, rachunkową, agencjom badawczym działającym na nasze zlecenie;

  1. innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu:

  1. podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;

  2. podmiotom nabywającym wierzytelności lub zajmującym się ich windykacją – w razie nieopłacenia przez Państwa naszych faktur w terminie;

  3. podmiotom współpracującym z nami przy obsłudze spraw księgowych, podatkowych, prawnych – w zakresie, w jakim staną się administratorem danych. 

  1. W związku z korzystaniem przez AGAM z określonych systemów informatycznych może dojść do przekazania Państwa danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, w szczególności do Stanów Zjednoczonych. Pragniemy zapewnić, że wszystkie podmioty, z którymi AGAM współpracuje, spełniają wymogi bezpieczeństwa nałożone przez odpowiednie przepisy dot. ochrony danych osobowych. Przekazanie danych do państw trzecich odbywa się na mocy standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską. Wgląd do owych klauzul AGAM udostępnia w swojej siedzibie.. 

  2. AGAM może udostępnić dane osobowe na wniosek władz lub organów ścigania, lub gdy jest to wymagane przez stosowne ustawy, wyroki sądowe lub inne przepisy państwowe. Konieczność udostępnienia danych osobowych może być również spowodowana przeprowadzaniem audytów w zakresie prywatności danych lub bezpieczeństwa i/lub podczas rozpatrywania skarg lub podejmowania działań związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa. AGAM nie sprzedaje danych osobowych osobom trzecim, jak również nie dokonuje powierzenie przetwarzania danych osobowych podanych przez użytkowników osobom trzecim, a które to informacje mogłyby zostać przez takie osoby trzecie wykorzystane do ich celów marketingowych.


  1. JAK DLUGO PRZECHOWUJEMY PAŃSTWA DANE OSOBOWE

    1. Państwa dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne, tj. zależnie od celu ich przetwarzania:

      1. zawarcia i wykonywania umowy łączącej Państwa z AGAM – przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu;

      2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na AGAM: 

  1. przez czas wykonywania obowiązków;

  2. przez czas, w którym przepisy nakazują nam przechowywać dane (np. podatkowe); lub

  3. przez czas, w którym możemy ponieść konsekwencje prawne niewykonania obowiązku, np. otrzymać karę finansową od urzędów państwowych;

  1. celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez AGAM:

  1. marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług – przez czas trwania umowy, a następnie przez okres świadczenia serwisu gwarancyjnego i/lub pogwarancyjnego

  2. zapobiegania oszustwom – przez czas trwania postępowań przed właściwymi organami;